torsdag 17. desember 2009

En liten julehilsen

Det nærmer seg jul med stormskritt. Føler nettopp jeg reiste fra kalde Norge, og i dag er det nøyaktig 3 måneder til vi ankommer norsk jord igjen. Tiden har gått fort, og jeg har det fortsatt veldig bra. Julestemning derimot, har det blitt mindre av. Ikke at jeg har oppsøkt julen heller. Men i dag har vi vært på juleavslutning for ungene på den norske skolen. De har hatt skuespill, sunget og spilt. Vi har til og med gått rundt juletreet i matsalen. Jeg kjente julestemningen kom da alle sang for full hals - det var veldig kjekt!

Ellers kan jeg jo se på det som en prøvelse å være i Afrika når det er jul. Jeg er egentlig veldig hjemkjær, og har feirt jul i Frafjord så lenge jeg kan huske - noe som gjør at det er vanskelig å se for seg at det virkelig kan bli jul noen annen plass. Helt frem til nå har jeg nesten unngått alt som har med jul å gjøre, beklageligvis. Men selv om man ikke får den spesielle julestemningen man hadde da man var små, må det for all del ikke glemmes hvorfor vi feirer jul. For en jul uten Jesus har liten verdi. Det blir som en gave med ingenting i!

Tenk at hadde ikke Gud valgt å sende Jesus, hadde ingen av oss hatt denne koselige tradisjonen hvert eneste år. Og i går var vi på et kjøpesenter, og etter en temmelig stor misforståelse, stod jeg plutselig igjen alene. Klokken var akkurat på grensen til skumring, og Matatu er veldig risikabelt å ta alene. Mitt bønnesvar ble familien Malmin, som bare stakk en kjapp tur innom - og der kom jeg ut mens Per Ove satt i bilen og tilbød meg skyss...

Det ble desverre ingen bilder i dag, men jeg får se om det kan bli noen etter hvert. Nå er det i alle fall mindre enn ett døgn til min kjære kommer på besøk. Jeg gleder meg veldig. Og med det vil jeg bare ønske dere alle en velsignet julehøytid og godt nytt år! Ikke glem budskapet. Det fins ingenting som er viktigere og større enn det. GOD JUL:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei. Ja nå er Rune akkurat reist til Sandnes for å treffe reisefølget sitt. Jeg tror han hadde reisefeber, og om ca 2 timer starter ferden til Afrika.Vil få ønske dere alle en riktig god jul.
Juleklem fra oss 3 på Jødestad

Mari sa...

God jul å godt nytt år, Kristine! Hils adle der nere! :) å ein ting, eg e heller ikkje i julestemning, å eg e i Norge, å me får en kvide jul. savne deg! <3

Anonym sa...

Hei;) God jul og eg savner deg nå i juletidene..:=) Hilsen Toril

Ruth Olaug sa...

God jul, Kristine og Rune! Dåkke hadde sikkert ein spennande og annerledes julefeiring i går?!

Sigrids første jul hadde me her heima med Jørgens familie på besøk. Pinnakjød, julatre, riskrem, pakkar og masse julakager og klementiner.

Hilsen Ruth Olaug, Jørgen og Sigrid.

Anonym sa...

God jul kjære deg<3 :) Håpe du å Rune kose dokke masse:)
Savne deg!!!
Håpe du får ein videre fin jul å godt nyttår:)
Klem fra oss på Sola:)