onsdag 30. september 2009

Hallo, nå reise eg snart!

Kenya:

Offisielt navn: Republic of Kenya
Hovedstad: Nairobi
Største byer: Nairobi, Mombasa, Kisumu
Språk: Engelsk og Kiswahili er henholdsvis offisielt og nasjonalt språk. I tillegg finnes omlag 45 etniske språk.
Flateinnhold: 582 650 kvm.
Folketall: 32.8 millioner
Befolkningsvekst: 2,56 %


Tenkte kanskje eg måtte ha med litt korte fakta om landet me ganske snart reiser til. I dag er det knappe 16 dagar til eg forlater Rogaland. Reisefeberen har og begynt å melde sin ankomst... Sist helg, fra lørdag til søndag, var heile TeFT gjengen samla på Kvitsøy (av alle plassar), i hytta til Josteins besteforeldre. Det var humor! Å eg seie bare sånn så Oddbjørg: "Åh, æg kjæme te å læ SÅ møje på denne turen hær!!" For eg trur ikkje me gjorde anna enn å le. Håpe turen til Kenya/Tanzania og bler kjekke - og verdt det! Nå e det ikkje lenge igjen...

4 kommentarer:

Rebecca sa...

wææ, ikkje bitten lenge t dåkke reise nå! sukk..

Mari sa...

fytti! nå nærme det seg jammen. me må skypa en dag før du reise! :) lykke te med forberedelsa ;) bra at dåkke fekk le masse, hehe.

elisabeth sa...

nei d e kje lenge t... triste greier dette her! :)

Kristine sa...

Nå e d bare 10 daga te eg reise frå rogaland:s

Mari: eg fekk meldingen din! Men eg visste kje om eg konne svara.. Men ja, me må skypa ein dag snart! E vanskele når eg e i frafjord.. Men ska prøva å var innpå snart!